Cookies
Cookies jsou klíčové pro optimalizaci naší stránky. Pomáhají nám zaznamenávat data o používání naší stránky a ukládat další informace, které nám pomáhají poskytovat služby, jako je například srovnávací nástroj. Tyto soubory neskladují žádná identifikovatelná osobní data. Více o souborech cookies najdete na naší stránce Ochrana osobních údajů.

27.04.2018

Ford Mustang je již třetím rokem v řadě nejprodávanějším sportovním kupé na světě

Díky silnému zájmu o nový Ford Mustang modelového roku 2018 se tento vůz stal již třetím rokem v řadě nejprodávanějším sportovním kupé na světě.

Z přehledu celosvětových registrací nových vozidel IHS Markit vyplývá, že Mustang si v roce 2017 připsal celkem 125 809 registrací. IHS Markit kompiluje údaje od vládních institucí i z dalších zdrojů a pokrývá 95 procent světového trhu ve více než 80 zemích.

„Svět se do Mustangu zamiloval,“ říká analytik Fordu Erich Merkle. „Mustang představuje to nejlepší z amerického designu, výkonu a svobody. Jeho nezaměnitelná osobnost okouzlí každého – bez ohledu na to, kde bydlí.“

Z bezmála 126 tisíc Mustangů zaregistrovaných po celém světě připadá 81 866 na USA, kde se tento model také vyrábí.

Podle svých vlastních údajů* Ford v roce 2017 prodal v Evropě 13 100 Mustangů. Na 13 evropských trzích včetně Velké Británie a Španělska se Mustang prodával lépe než Porsche 911. Největšími evropskými trhy pro Mustang byly v roce 2017 Německo (5 742), Velká Británie (2 211), Francie (942), Belgie (900) a Švédsko (512). V České republice se v roce 2017 registrovalo 252 Mustangů.

Silná zůstává poptávka i v Číně, kde byl Mustang loni se 7 125 registracemi nejprodávanějším sportovním kupé.

Od zahájení prodeje na exportních trzích v roce 2015 do prosince 2017 prodal Ford po celém světě již 418 000 Mustangů. Nejoblíbenější konfigurací je Mustang GT s motorem 5.0 V8.

V Evropě se od roku 2015 ke konci března 2018* prodalo 35 000 Mustangů. Letos uvede Ford na evropské trhy nový Mustang s aktualizovaným exteriérem, luxusnějším interiérem a novým 12“ digitálním přístrojovým štítem. V nabídce pohonných jednotek nebude chybět posílený motor 5.0 V8 o výkonu 331 kW a 10stupňová samočinná převodovka. Mustang v této konfiguraci akceleruje z klidu na 100 km/h za 4,3 sekundy, má spotřebu paliva 12,1 l/100 km a emise CO2 270 g/km.**

K zajímavým technickým novinkám patří podvozek MagneRide®, přepínatelné jízdní režimy nebo sportovní výfuk s aktivní klapkou. Paletu asistenčních systémů rozšiřuje předkolizní asistent s detekcí chodců a systém udržování v jízdním pruhu.

V červnu se navíc začne vyrábět pro evropské trhy speciální edice Mustang Bullitt, která oslavuje 50. výročí legendárního filmu. Mustang Bullitt je poháněn motorem 5.0 V8 o předpokládaném výkonu 341 kW a točivém momentu 529 Nm.*** Součástí jeho sériové výbavy bude audiosystém B&O PLAY o výkonu 1 000 wattů s 12 výkonnými reproduktory.

IHS Markit počítá mezi sportovní kupé dvoudveřové vozy včetně modelů se stahovací střechou.

MagneRide je registrovaná ochranná známka BWI Group

* Ford of Europe obvykle zveřejňuje výsledky z 20 tradičních evropských trhů, na nichž je zastoupen prostřednictvím svých národních prodejních organizací. Jsou to Belgie, Česká republika, Dánsko, Finsko, Francie, Irsko, Itálie, Maďarsko, Německo, Nizozemsko, Norsko, Polsko, Portugalsko, Rakousko, Rumunsko, Řecko, Španělsko, Švédsko, Švýcarsko a Velká Británie.

** Uváděné hodnoty spotřeby paliva a emisí CO2 byly naměřeny dle technických požadavků
a specifikací evropských směrnic (EC) 715/2007 a (EC) 692/2008 v aktuálním znění. Uváděné hodnoty spotřeby paliva a emisí CO2 se vztahují na daný model, nikoliv na konkrétní kus. Standardizovaná testovací procedura umožňuje srovnání různých typů automobilů od různých výrobců. Vedle konstrukčních vlastností vozu ovlivňuje skutečnou spotřebu paliva také jízdní styl řidiče i další netechnické faktory. CO2 patří k nejvýznamnějším skleníkovým plynům, způsobujícím globální oteplování.

Od 1. září 2017 se typové schválení některých nových automobilů řídí procedurou WLTP (World Harmonised Light Vehicle Test Procedure) dle (EU) 2017/1151 v aktuálním znění. Jedná se
o nový, realističtější způsob měření spotřeby paliva a emisí CO2. Od 1. září 2018 WLTP zcela nahradí dosud používaný cyklus NEDC. Během přechodného období budou hodnoty zjištěné dle WLTP vztahovány k NEDC. V důsledku změny metodiky měření se objeví určité rozdíly oproti dříve udávaným hodnotám spotřeby paliva a emisí CO2. To znamená, že stejný vůz může dle nové metodiky vykazovat jiné hodnoty než dříve.

*** Homologované hodnoty spotřeby paliva a emisí CO2 budou zveřejněny před uvedením modelu na trh.

BULLITT i všechny související postavy a prvky © & TM Warner Bros. Entertainment Inc. (s18)



Novinky