Cookies
Cookies jsou klíčové pro optimalizaci naší stránky. Pomáhají nám zaznamenávat data o používání naší stránky a ukládat další informace, které nám pomáhají poskytovat služby, jako je například srovnávací nástroj. Tyto soubory neskladují žádná identifikovatelná osobní data. Více o souborech cookies najdete na naší stránce Ochrana osobních údajů.

10. 12. 2013

Nový Ford Mustang pro Evropu

● Bill Ford, výkonný předseda představenstva Ford Motor Company, představuje nový Mustang pro Evropu – první Mustang v 50leté historii
modelu určený pro evropské trhy

● Novinku jako první spatří novináři, prodejci a zaměstnanci značky na speciální akci „Go Further“ ve španělské Barceloně; ta je jedním ze
šesti měst na čtyřech kontinentech, kde se nový Mustang prezentuje

● Ford Mustang s karoseriemi kupé a kabriolet slibuje špičkovou úroveň dynamiky i kultivovanosti, stejně jako dynamický design, vycházející
z charakteristického vzhledu klasických nositelů tohoto legendárního jména

Výkonný předseda představenstva společnosti Bill Ford odhaluje nový Mustang na speciální akci „Go Further“ pro přibližně 2500 novinářů, 
prodejců a zaměstnanců automobilky ve španělské Barceloně. Ta byla zvolena jako jedno ze šesti měst na čtyřech kontinentech, kde se 
nový Mustang prezentuje vůbec poprvé veřejnosti. 

Ford Mustang s karoseriemi kupé a kabriolet slibuje špičkovou úroveň dynamiky a kultivovanosti. Vychází přitom z bezmála 50leté historie 
modelu Mustang a jeho postavení celosvětové legendy. 

„Ford Mustang probouzí vášně jako žádný jiný automobil,“ připomíná Raj Nair, viceprezident pro globální vývoj produktů ve skupině Ford. 
„Podmanivý vzhled, zvuk a výkony Mustangu vyvolávají pozitivní vibrace i v lidech, kteří ho v životě neřídili. Mustang je zkrátka mnohem více 
než pouhý automobil – je srdcem i duší Fordu.“ 

Od roku 1964, kdy byl na trh uveden první Mustang, se jich prodalo přes devět milionů. Mustang je nejoblíbenějším automobilem na 
sociální síti Facebook a během své existence se stal součástí popkultury. Svědčí o tom jeho přítomnost v mnoha filmech, televizních 
pořadech, hudebních klipech či videohrách. Zároveň je jedním z 25 nových vozů, které Ford v Evropě představí v následujících pěti letech. 

„Obdivuhodná pověst Mustangu se díky jeho výkonům a ikonickému statutu coby symbolu svobody a optimismu rozšířila dokonce i do 
těch částí světa, kde se tento model nikdy neprodával,“ uvádí Stephen Odell, výkonný viceprezident Ford of Europe, Middle East and Africa. 
„Mustang ztělesňuje agresivitu Fordu v uvádění nových, technicky vyspělých produktů, které směřují do budoucnosti, avšak neopomíjejí 
dědictví značky Ford.“ 

Vývoj nového Mustangu měl za cíl zajistit vynikající dynamiku a prvotřídní jízdní vlastnosti, stejně jako každodenní použitelnost. Záměrem 
bylo rovněž spojit tyto přednosti s novými technologiemi, které pomáhají řidiči a zpříjemňují mu pobyt za volantem. 

„Nový Mustang je jedním z nejočekávanějších automobilů všech dob a my jsme nesmírně rádi, že řidičům v Evropě poskytneme možnost, 
aby si ho vyzkoušeli na vlastní kůži,“ říká Roelant de Waard, viceprezident Ford of Europe pro marketing, prodej a služby.  

Na první pohled Mustang
Vzhled nového Fordu Mustang znovu přivádí k životu charakter klasických nositelů tohoto legendárního jména. Podstatou je zachování 
klíčových designových znaků: dlouhé masivní kapoty a krátké svalnaté zádi. Stejně podstatné je ovšem vrcholně současné pojetí. 

„První dojem můžete udělat jen jednou, což se tomuto vozu daří. Jakmile ho spatříte, stojí před vámi Mustang v té nejlepší formě,“ říká 
Moray Callum, výkonný ředitel designu pro Ameriku. 

K hlavním designovým znakům, které charakterizují nový Ford Mustang, patří:
• Nízký profil a široce rozkročený postoj
• Dynamická silueta vytvořená sklonem předního i zadního okna
• Třídílné a trojrozměrné zadní světlomety
• Moderní pojetí žraločí masky, která je ikonickým prvkem modelu

Za volantem Mustangu kabriolet řidiči ocení sériově dodávanou vícevrstvou látkovou střechu. Ta vozu uděluje kromě vynikajícího 
odhlučnění kabiny také luxusní vzezření. 

Přehledné přístroje s vyčerpávajícími údaji o vozu má řidič jako na dlani. Pojetí kokpitu je inspirováno leteckým průmyslem. 
Ergonomické ovladače zprostředkovávají perfektní kontrolu nad všemi funkcemi vozu. Značná šířka karoserie a nové 
zavěšení zadní nápravy se podílejí na tom, že cestující mají v oblasti ramen a pasu více místa a že do chytře tvarovaného
zavazadlového prostoru se vejdou dva bagy plné golfových holí. 

Zažít Mustang
Klíčem k objevení živočišného projevu Fordu Mustang je to, jak vypadá, jak jezdí a jak zní. Nový Mustang proto nabízí 
fascinující pohonné jednotky i podvozek navržený tak, aby vyhověl požadavkům evropských řidičů na jízdní vlastnosti. 

V nabídce motorů stojí na jedné straně oceňovaný zážehový vidlicový osmiválec Ford o objemu 5,0 l, který dosahuje 
výkonu 313 kW a točivého momentu 529 Nm. Druhou volbu představuje zcela nový motor EcoBoost o objemu 2,3 l.
S touto špičkovou technologií založenou na přeplňování turbodmychadlem přichází do Mustangu vynikající 
hospodárnost a nízké emise CO2, které vyžadují evropští zákazníci. 

„Díky ploché křivce točivého momentu napříč širokým spektrem otáček naplňuje motor EcoBoost požadavky každého 
řidiče, který potřebuje bleskurychle provést předjížděcí manévr nebo si užít jízdu po silnici s mnoha zatáčkami,“ uvádí 
šéfkonstruktér Dave Pericak. Aby byl točivý moment vždy na dosah, využívá motor 2.3 EcoBoost přímé vstřikování paliva, 
proměnné časování ventilů a přeplňování výfukovým turbodmychadlem. Speciální plnicí soustava mu pomáhá k dosažení 
maximálního výkonu 227 kW a nejvyššího točivého momentu 407 Nm.  

Pro řidiče, kteří chtějí volit mezi maximální ovladatelností a pohodlím, bude k dispozici samočinná převodovka s možností 
ruční volby rychlostních stupňů pomocí páček na volantu.  

Mustang pro skutečné nadšence
Ford Mustang se pyšní zcela novou konstrukcí podvozku. Nový prostorový pomocný rám vpředu zvyšuje tuhost a snižuje 
hmotnost vozu. Vytváří tak stabilní základ pro přesné vedení kol, které je prvotním předpokladem požadované kvality řízení, 
ovladatelnosti a komfortu. 

Modernizovaný systém vzpěr MacPherson umožňuje použití větších brzd. Verze 2.3 EcoBoost i Mustang GT s motorem V8 
v evropské specifikaci budou za sériově dodávanými 19palcovými koly ukrývat výkonné brzdové systémy. 

Vzadu se objevuje zcela nové nezávislé zavěšení. Geometrie kol, pružiny, tlumiče i silentbloky byly zvoleny tak, 
aby odpovídaly vysokým výkonům vozu, zátěži na evropských silnicích a požadavkům evropských řidičů. 
Nové hliníkové těhlice na zadní



Novinky